logo_98x61

Ungdomsverksamhet

Att få ungdomar att aktiveras i tidig ålder med olika fritidsaktiviteter har visat vara en god investering för vårt samhälle. Det har visat sig att man lyckas hålla ungdomar borta från brottets bana. HBK vill därför verka för att ungdomar får en aktiv fritid som utvecklar dem till goda medmänniskor.

HBK har tillsammans med de fyra närmsta båtklubbarna startat ett samarbete där ungdomsverksamheten är en mycket prioriterad fråga. Vi har också inom klubben diskuterat tillsammans med Sjölotsen att anordna nautisk utbildning för ungdomar. Förarbevis finns till exempel redan idag för ungdomar från 12 års ålder.

Vi är öppna för förslag på olika aktiviteter som kan locka ungdomar till att lära sig mer om båtlivet.

ungdom_skissbild_300