hamnen
PlayPause
Shadow

Vår Verksamhet

HBK har som sagt ca 250 medlemmar varav ca hälften är båtägare.

Vi värnar om att vara en levande klubb där vi umgås och har trevligt – på sjön, i klubbhuset eller på vår uteplats – där vi fikar och grillar tillsammans. Vi anordnar även uppskattade aktiviteter som vårlunch, eskader, kräftskiva, julglögg och andra trevligheter – allt i enlighet med våra medlemmars önskemål. Dessutom anordnas ibland spontana träffar och aktiviteter av våra medlemmar.

HBK värnar också om vår miljö genom att aktivt följa upp de lagar och regler som finns idag – och

trevligt_liten

de kommande. Vi försöker också tillsammans med klubbarna omkring oss jobba fram en bra ungdomsverksamhet.

HBK är en allmännyttig ideell förening där alla hjälps åt med det gemensamma arbete som måste utföras.

Till exempel vid sjö- och torrsättning samt generell arbetsplikt, vaktgång m.m.

Det är många som söker båtplats i HBK, vilket bland annat visar sig på vår väntelista som för närvarande är ganska lång. Väntetiden kan vara upp till fem år beroende på storleken på båt. Kostnaden för att stå på väntelista är för närvarande 500 kronor/år.

Vi har även vinteruppläggningsplatser för våra båtägare, samt har möjlighet att erbjuda vissa isfria platser i sjön.

Storleken på båtar i klubben är begränsad till 12 x 4 meter samt 12 ton. Vi tillåter endast båtar med giftfri botten.