Nyhetsbrev4

Posted by tompelompen@gmail.com in Nyhetsbrev

Vaktgång

Vi söker frivilliga som kan tänka sig att gå extra vaktgång för att fylla upp tomma nätter där vi saknar vaktgång under sommaren och hösten. Om någon känner sig manad så kontakta vaktchef Viktor Karlsson, 072-209 9174. Tänk också på att registrera med blippen ute på 800 bryggan när vaktpasset startar och att registrera det sista du gör när passet avslutas.

Motorrummet och mastskjulet

Du som har motor i motorrummet tänk på att märka upp den med ditt namn och telefonnummer samt att dunkar med bränsle ej får förvaras i motorrummet. Om du har material i mastskjulet så ska den också märkas upp med namn och telefonnummer annars riskerar du att bli av med materialet. Hör av dig till hamnkapen Robert Holst, 070-149 8361 då det även är förenat med en kostnad att förvara motorer i motorrummet och material i mastskjulet.

Bilar på hamnplan och cyklar på bryggorna

Försök att hålla ner hastigheten på hamnplan med bilen till 10 km/h, det dammar och skitar ner båtarna i onödan. Cykla får du gärna göra men ställ inte cykeln på bryggan.

Bad från bryggorna

Nu när det är varmare i vattnet så lockar det naturligtvis till bad och glädje i hamnen. Tänk bara på att hålla uppsikt över era barn som badar så inte olyckan är framme när båtar framförs.

Inga hundar i klubbhuset

Som några redan uppmärksammat så sitter det en skylt i klubbhuset om förbud att ta in hunden. Det gäller alla pälsdjur då det finns medlemmar i klubben som lider av pälsdjursallergi så visa hänsyn.

Nog med pekpinnar

Önskar alla en skön och härliga sommar!

23 jun 2024 no comments

Post a comment