Nyhetsbrev5

Posted by tompelompen@gmail.com in Nyhetsbrev

Hoppas alla har haft en underbar sommar ute på sjön och i båtklubben. Nu återstår några veckor med förhoppningsvis soligt och varmt väder innan torrsättning.

Information gällande torrsättningen den 5/10 – 6/10!

I likhet med senare år kommer torrsättningen att indelas i fyra grupper enligt följande:

Grupp 1 – 5/10 kl 07:30

Grupp 2 – 5/10 kl 10:30

Grupp 3 – 6/10 kl 07:30

Grupp 4 – 6/10 kl 10:30

OBS! Respektera tiden för respektive grupp!

Under dessa dagar får parkering inte ske på Dalbos sida och inte på vår hamnplan där vi tar upp båtar.

Informationsmöte kommer att hållas inför varje grupp innan vi startar! VIKTIGT att du är på plats. Indelningen i grupper kommer att sändas ut och anslås i klubbhuset den 23/9.

INFÖR TORRSÄTTNINGEN

Du ska ha sett över dina bockar och vagga samt smörja skruvande delar så att de är lätta att arbeta med. Komplettera med bult och mutter där det saknas. Se till att plattor på stöttor är nedskruvade i botten. Ha en tamp i fören redo.

Utrustningen kommer att ses över av hamn-gruppens medlemmar, det som inte godkänns kommer att märkas med RÖD FÄRG och får inte användas.

Pallutrustningen Skall märkas med namn och telefonnummer. MASTER OCH MOTORER som förvaras i mastskjulet och i motorrummet skall märkas med namn. Alla tampar, pallar, trallar och front-kuddar skall tas in under torr-sättningshelgen. Täckning av båten Skall ske snarast efter torrsättningen.

Behöver du EL under vintern ska du kontakta hamnkapten.

Det kommer att finnas servering bägge dagarna som du/ni är välkommen till.

BRYGGBYTE

Det planerade arbetet med byte av 100-bryggan till en ny betong brygga samt utbyte av 600 bryggan med delar från 100 bryggan kommer starta den 14 oktober och beräknas hålla på i ca. 3 veckor. Vi kommer även flytta grinden på 600/700 bryggan till ett betong fundament i land. Det innebär begränsad tillgänglighet till hamnen efter torrsättningen.

Båtägare med platser på 600/700 bryggan med eget upptag måste lämna hamnen direkt efter torrsättningen. Alternativt kontakta Hamnkapten Robert Holst 070-2943101 för möjlighet att ligga på annan plats i hamnen.

Båtägare på 100 och 800 bryggorna med eget upptag måste lämna hamnen senast 12 oktober alternativt kontakta Hamnkapten Robert Holst 070-2943101 för möjlighet att ligga på annan plats i hamnen.

Arbetet med att ta bort vatten och el från bryggorna kommer påbörjas direkt efter torrsättningen 7/10.

VAKTGÅNG

Det saknas vaktgång under några nätter nu på hösten. Om någon känner sig manad så kontakta vaktchef Viktor Karlsson, 072-209 9174. Glöm inte att tömma båten på värdesaker innan upptagning.

HEMSIDAN

Vi kommer göra en ansiktslyftning av hemsidan inför nästa säsong och önskar gärna trevliga bilder från klubben eller om ni har några fina bilder från turer på sjön som ni vill dela med er av på hemsidan. Skicka bilderna till info@hagerstensbatklubb.se

Hälsningsar

Styrelsen