Nyhetsbrev3

Posted by tompelompen@gmail.com in Nyhetsbrev

Sjösättningen den 4-5 maj bjöd på både strålande sol och hällande regn men tack vare ett bra arbete och gott humör ligger alla båtar i sjön och en underbar säsong har påbörjats. Vi ser fram mot härliga dagar på sjön.

Viktigt inför vaktgången

För tillfället så är bråklarmet ur funktion. Vi hänvisar istället att kontakta 112 när det akut alternativt 114 14 till polisen. Använd egen mobil eller telefonen i klubbhuset.

Användning av motorbryggan

Motorbryggan är till för tillfällig tilläggning för reperation, hämta upp någon, tvättning osv eller om du har behov att lyfta något tungt ur båten med hjälp av kranen. När arbetet är klart så går du tillbaka till din ordinarie plats.

Om du har behov av att ligga där en längre tid för något planerat underhåll så kan du boka dag/tid på en lista som sitter på anslagstavlan i klubbhuset.

Elanvändning på våra bryggor

Anslutning av el på bryggorna under säsongen för laddning av batterier, kylskåp och eldrivna handverktyg är begränsat till 1 dygn vid tillfälle. Om du har behov av ytterligare el skaffa ett el-tillstånd efter kontakt med hamnkapten.

BAS-K

Se till att dina uppgifter är uppdaterade i Bas-k med aktuella kontaktuppgifter gällande adress, e-post samt telefonnummer så att information från klubben hittar fram till dig.

14 maj 2024 no comments

Post a comment